صفحه اصلی / تکنولوژی / تایپ و ترجمه / یافته های پایان نامه و بخش های بحث

یافته های پایان نامه و بخش های بحث

یافته های پایان نامه و بخش های بحث

 

بسته به ترجیح شما برای نوشتن، بخش‌های یافته‌ها و بحث می‌توانند پرارزش‌ترین بخش‌های کل پایان‌نامه شما باشند. در این مرحله، در واقع می‌توانید در مورد کارهایی که انجام داده‌اید بنویسید، نه اینکه دیگران درباره حوزه موضوعی شما چه گفته‌اند.بدیهی است که در نقطه ای از بحث باید به این تحقیق قبلی پیوند بزنید. اما هنوز این فرصت را دارید که نشان دهید چگونه با آن شکاف آرزویی در تحقیق مواجه شده اید و به طور کلی کمک مفیدی به دانش کرده اید.

راه های زیادی برای نوشتن یافته ها و بحث شما وجود دارد. در پایان نامه های کوتاه تر، ممکن است منطقی باشد که هر دوی اینها شامل یک بخش باشند. در کارهای طولانی تر، این فصل ها معمولاً جدا هستند.

اطلاعات موجود در این بخش جزئیات دقیق نوشتن یافته ها و بخش های بحث را برجسته می کند. ما از مدل توصیف – تجزیه و تحلیل – ترکیب استفاده خواهیم کرد که معمولاً سه مؤلفه ای است که خوانندگان انتظار دارند در این دو بخش ببینند.

آماده شدن برای نوشتن

زمانی که آماده نوشتن یافته‌های خود هستید، فرض می‌کنیم که قبلاً تجزیه و تحلیل یافته‌های خود را تکمیل کرده‌اید. در حال حاضر، شما باید بدانید که قرار است در مورد چه چیزی بنویسید.ما همچنین فرض می کنیم که شما از نوعی برنامه نرم افزاری برای کمک به سازماندهی یافته های خود استفاده کرده اید. اگر این فرآیند را کامل نکرده اید، باید قبل از شروع نوشتن این کار را انجام دهید. در غیر این صورت، فصل یافته های شما ممکن است به یک آشفتگی گیج کننده و سازماندهی نشده از اطلاعات تصادفی منجر شود. اگر در این زمینه به کمک نیاز دارید، قبل از شروع به ارائه یافته های خود روی کاغذ، حتما آن را جستجو کنید.

یکی از مسائل اصلی که دانش آموزان هنگام نوشتن یافته های خود با آن مواجه می شوند، میزان داده هایی است که باید گنجانده شود. در پایان فرآیند تحقیق، احتمالاً حجم بسیار زیادی از داده ها را جمع آوری کرده اید . همه اینها احتمالاً نمی تواند در پایان نامه شما ظاهر شود بدون اینکه خواننده را کاملاً تحت تأثیر قرار دهد. در نتیجه، باید بتوانید تصمیمات هوشمندانه ای در مورد اینکه چه مواردی را بگنجانید و چه چیزهایی را کنار بگذارید، بگیرید.

یکی از ساده ترین راه ها برای نزدیک شدن به این کار، ایجاد یک طرح کلی است. در نزدیک شدن به طرح کلی، به نفع شماست که روی دو نکته کلیدی تمرکز کنید. ابتدا باید روی پاسخ دادن به سوالات تحقیق خود تمرکز کنید. ثانیاً، شما باید یافته‌های جالبی را که در حین تکمیل تحقیقات خود به‌وجود آمده‌اند، وارد کنید.

یک طرح کلی ساختاری را که نیاز دارید به شما می دهد و باید کل فرآیند ارائه یافته های شما را آسان تر کند. ما متوجه هستیم که انتخاب و انتخاب قطعات داده برای گنجاندن فرآیند دشواری خواهد بود. اما باید در کاری که بریده اید کوشا باشید. فصلی از یافته‌ها که طولانی و گیج‌کننده است، خواننده را از خواندن بقیه آثار شما منصرف می‌کند.

معرفی یافته های خود

فصل یافته‌ها احتمالاً اکثر مقاله شما را شامل می‌شود.این می تواند تا ۴۰٪ از تعداد کل کلمات در نگارش پایان نامه شما باشد. این حجم عظیمی از اطلاعات است، بنابراین ضروری است که به وضوح سازماندهی شود و خواننده بداند که قرار است چه اتفاقی بیفتد. یکی از راه هایی که می توانید به این هدف برسید، معرفی منطقی و سازماندهی شده است.

چهار مؤلفه اصلی وجود دارد که معرفی شما باید شامل آنها باشد:

  • یادآوری به خواننده از آنچه که قصد انجام آن را دارید
  • توضیح مختصری از نحوه نزدیک شدن به نوشتن نتایج
  • قرار دادن تحقیق در زمینه
  • به خواننده اجازه می دهد بداند که در کجا می تواند ابزار تحقیق را بیابد (یعنی پیوست)
ممکن است مفید باشد که معرفی خود را متضاد یک فیلم خوب بدانید. احتمالاً عاشق تماشای فیلم‌هایی هستید که شما را سرپا نگه می‌دارد. آنها به تدریج تعلیق ایجاد می کنند، سپس شما را با یک پیچش داستانی دراماتیک غافلگیر می کنند، درست زمانی که فکر می کردید خط داستان را به تعویق انداخته اید. خوب، فصل یافته های شما به نوعی شبیه یک فیلمنامه واقعاً لنگ است.با یک فصل یافته ها، هیچ تعلیقی برای خواننده وجود ندارد. شما باید از همان ابتدا آنچه را که باید بدانند به آنها بگویید. به این ترتیب، آنها ایده روشنی در مورد آنچه هنوز در راه است خواهند داشت. یک مقدمه خوب با گفتن به خواننده شروع می شود که از کجا در فرآیند تحقیق آمده اید و نتیجه چه بوده است (در چند پاراگراف یا کمتر).

شما باید ساختار فصل را برجسته کنید (همانطور که معمولاً با همه فصل ها انجام می دهید) و جایی که خواننده ممکن است اطلاعات بیشتری پیدا کند (مثلاً در ضمیمه ها).

سازماندهی داده ها

بنابراین، شما یک طرح کلی برای یافته‌های خود ایجاد کرده‌اید و آنچه را که فکر می‌کردید برای پروژه‌تان جالب‌تر یا مهم‌تر است، برجسته کرده‌اید. اکنون باید در نظر بگیرید که چگونه می توانید این یافته ها را به منطقی ترین شکل به خواننده ارائه دهید.این واقعاً به نوع پروژه ای که ایجاد کرده اید بستگی دارد .

به عنوان مثال، اگر یک پروژه تحقیقاتی کیفی را تکمیل کرده اید، ممکن است برخی از موضوعات کلیدی را در برنامه نرم افزاری که برای سازماندهی داده های خود استفاده کرده اید، شناسایی کرده باشید. در این مورد، برجسته کردن این موضوعات در فصل یافته‌های شما ممکن است مناسب‌ترین راه برای ادامه باشد. نه تنها از اطلاعاتی استفاده می کنید که قبلاً مستند کرده اید، بلکه در هر یک از بخش های خود داستانی را بیان می کنید (که می تواند در تحقیقات کیفی مفید باشد).

اما اگر یک مطالعه از نوع کمی بیشتر انجام دهید چه؟ شاید بهتر باشد فصل یافته های خود را در رابطه با سؤالات تحقیق یا فرضیه های خود ساختار دهید. البته این فرض بر این است که شما بیش از یک سوال یا فرضیه تحقیق دارید. در غیر این صورت فقط یک بخش بسیار طولانی خواهید داشت.

این ما را به اشتباه بعدی دانش آموز ما می رساند – تلاش برای انجام کارهای بیش از حد در یک بخش.

عناوین فرعی در نهایت دوست شما در سراسر نگارش پایان نامه شما خواهند بود. آنها نه تنها اطلاعات شما را در قطعات منطقی سازماندهی می کنند، بلکه به خواننده راهنمایی می کنند که تحقیقات شما به کجا می رود. این نیز برای خواننده استراحت است. نگاه کردن به صفحات و صفحات متن بدون هیچ وقفه ای می تواند برای خواننده دلهره آور و طاقت فرسا باشد. شما نمی خواهید کسی را که قرار است کار شما را علامت گذاری کند و مسئول موفقیت (یا شکست) شماست، مغلوب کنید.

هنگام نوشتن مقدمه، واضح، منظم و روشمند باشید. آنچه را که باید بداند به خواننده بگویید و سعی کنید اطلاعات را به گونه ای سازماندهی کنید که بیشترین حس را برای شما و پروژه شما داشته باشد. اگر شک دارید، قبل از شروع نوشتن، این موضوع را با سرپرست خود در میان بگذارید.

ارائه داده های کیفی

داده های کیفی تا حد زیادی پاسخ های طولانی تر و دقیق تری را در بر می گیرند.اگر کارهایی مانند مصاحبه یا مشاهدات انجام داده اید، احتمالاً رونوشت هایی دارید که صفحات و صفحات کار را در بر می گیرد.

قرار دادن همه اینها به طور منسجم در یک فصل می تواند به ویژه چالش برانگیز باشد. این به دو دلیل درسته. اول، همیشه دشوار است که تعیین کنید چه چیزی را می خواهید برش دهید و/یا شامل کنید. ثانیاً، برخلاف داده‌های کمی، اغلب نمایش داده‌های کیفی از طریق شکل‌ها و جداول دشوار است، بنابراین متراکم کردن اطلاعات در یک نمایش بصری به سادگی امکان‌پذیر نیست. به عنوان یک نویسنده، پرداختن به این دو چالش مهم است.

هنگام بررسی نحوه ارائه داده های کیفی خود، ممکن است مفید باشد که با طرح اولیه ای که ایجاد کرده اید (و آنچه در بالا توضیح داده شد) شروع کنید. در هر یک از زیربخش‌های خود، مضامین یا سرفصل‌هایی خواهید داشت که نشان‌دهنده نکات گفتگوی تأثیرگذار است که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید.

هنگامی که این عناوین را دارید، ممکن است مفید باشد که به داده های خود بازگردید و خطوط خاصی را برجسته کنید که می تواند/ممکن است به عنوان نمونه در نوشته خود استفاده شود. اگر از چندین ابزار مختلف برای جمع‌آوری داده‌ها (مثلاً مصاحبه و مشاهدات) استفاده کرده‌اید، می‌خواهید مطمئن شوید که از هر دو مثال در هر بخش (در صورت امکان) استفاده می‌کنید. این به این دلیل است که بتوانید نکاتی را که می‌خواهید بیان کنید به چشم‌انداز دقیق‌تری نشان دهید. هنگامی که چند نمونه کلیدی را برای هر بخش شناسایی کردید، ممکن است همچنان مجبور به برش/ویرایش بیشتر باشید.

هنگامی که نمونه‌های خود را برای هر بخش فرعی کاملاً انتخاب کردید، می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کافی را درج کرده‌اید. به این ترتیب، خواننده زمینه و شرایط پیرامون آنچه را که می‌خواهید «اثبات» کنید، درک خواهد کرد. شما باید نمونه هایی را که انتخاب کرده اید به شیوه ای واضح و منسجم تنظیم کنید.

دانش آموزان اغلب اشتباه می کنند که نقل قول ها را بدون هیچ اطلاعات دیگری درج می کنند. مهم است که نقل قول ها/مثال های خود را در افکار خود جاسازی کنید. معمولاً این به معنای نوشتن در مورد مثال قبل و بعد است. بنابراین ممکن است چیزی شبیه این بگویید: «یکی از موضوعات اصلی که شرکت کنندگان من بر آن تاکید کردند، نیاز به معلمان بیشتر در مدارس ابتدایی بود. این یک نقطه کانونی برای ۷ نفر از ۱۲ شرکت‌کننده من بود، و نمونه‌هایی از پاسخ‌های آن‌ها شامل: [درج مثال] توسط شرکت‌کننده ۳ و [درج مثال] توسط شرکت‌کننده ۹٫ تمرکز تکراری شرکت‌کنندگان بر نیاز به معلمان بیشتر نشان‌دهنده [درج انتقادی است. اینجا فکر کردم]. با گنجاندن مثال های خود در زمینه، اساساً آنچه را که می خواهید به خاطر بسپارید برای خواننده برجسته می کنید.

جدای از تعیین اینکه چه چیزی باید شامل شود، ارائه چنین داده هایی نیز ضروری است. شرکت کنندگان، هنگام صحبت در مصاحبه ممکن است این کار را به صورت خطی انجام ندهند. در عوض ممکن است از یک فکر به فکر دیگر بپرند و ممکن است اینجا و آنجا از موضوع خارج شوند.

این وظیفه شماست که اطلاعاتی در مورد موضوع/عنوان خود بدون درج تمام اطلاعات اضافی به خواننده ارائه دهید. بنابراین، نقل‌قول‌ها باید جفت شوند تا اطلاعات کافی را برای خواننده به همراه داشته باشند تا بتوانند آن‌ها را بفهمند و در عین حال موارد اضافی را حذف کنند.

یافتن این تعادل می تواند چالش برانگیز باشد. احتمالاً برای مدت طولانی با داده ها کار کرده اید و بنابراین ممکن است برای شما منطقی باشد. سعی کنید نوشته خود را از چشم شخص دیگری ببینید که به شما کمک می کند واضح تر بنویسید.

ارائه داده های کمی

ارائه داده های کمی می تواند به همان اندازه ارائه داده های کیفی چالش برانگیز باشد، اما به دلایل بسیار متفاوت. به عنوان مثال، با داده های کیفی ممکن است نگران طول باشید. داده‌های کمی خطر غرق کردن خواننده با اعداد، آمار و درصدهایی را به همراه دارد که می‌تواند باعث سردرگمی ذهن‌ها شود.چیزی که در ابتدا باید در مورد داده های عددی در نظر گرفت این است که سبک ارائه بستگی به بخش شما دارد. در علوم سخت، احتمالاً انتظار می رود ورودی عددی سنگین و آمارهای مربوطه به همراه یافته ها باشد. با این حال، در هنر و علوم انسانی، چنین تحلیل دقیقی ممکن است چندان رایج نباشد. بنابراین هنگام نوشتن یافته های کمی خود، مخاطبان خود را در نظر بگیرید.

درست مانند داده های کیفی، باید اطمینان حاصل کنید که داده های شما به درستی سازماندهی شده اند. مجدداً، شما احتمالاً از یک برنامه نرم افزاری برای اجرای تجزیه و تحلیل آماری خود استفاده کرده اید، و یک طرح کلی و زیرعنوان هایی دارید که می توانید یافته های خود را متمرکز کنید. نرم افزارهای زیادی در دسترس هستند و مهم است که از یکی از آنها استفاده کرده باشید که مرتبط با رشته تحصیلی شما باشد.

برای برخی، Microsoft Excel ممکن است برای تجزیه و تحلیل اولیه کافی باشد. سایرین ممکن است به SPSS، Stata، R یا هر برنامه دیگری که از طریق مؤسسه شما یا آنلاین موجود است، اعتماد کنند. از هر برنامه‌ای که استفاده کرده‌اید، مطمئن شوید که آنچه انجام داده‌اید و متغیرهایی که بر تحلیل شما تأثیر گذاشته‌اند، مستند کنید.

یکی از اشتباهات رایج که در نوشتن دانش آموزان یافت می شود، ارائه تجزیه و تحلیل آماری است. در طول تجزیه و تحلیل داده ها، احتمالاً چندین تحلیل مختلف از رگرسیون گرفته تا همبستگی انجام داده اید. اغلب، ما دانش‌آموزان را می‌بینیم که چندین تحلیل آماری مختلف ارائه می‌کنند بدون اینکه درک واقعی از معنی آزمون‌ها داشته باشند.

ارائه داده های کمی بیش از اعداد و جداول است. شما باید یافته‌های خود را توضیح دهید و دلیل انجام آزمایش‌هایی را که انجام داده‌اید/ارائه کرده‌اید توجیه کنید. همچنین می توانید توضیح دهید که آنها چگونه با سؤال تحقیق مرتبط هستند. با این حال، بسته به اینکه چگونه کار خود را سازماندهی کرده اید، ممکن است به بخش بحث ختم شود.

دانش‌آموزانی که به تجزیه و تحلیل آماری اطمینان ندارند، اغلب تمایل دارند به مهارت‌های ریاضی دبیرستان خود برگردند. آنها معمولاً میانگین، میانه و حالت را برای همه نتایج خود مستند می کنند. حال، این سه نتیجه می توانند مهم باشند. اما داشتن درک خوب از اینکه چرا با این استراتژی تحلیل پیش می‌روید، در یک مطالعه عمدتاً کمی ضروری است.

همانطور که اشاره شد، انتظارات متفاوتی برای پایان نامه کارشناسی و پایان نامه دکترا وجود دارد، بنابراین دانستن این انتظارات می تواند قبل از شروع واقعا مفید باشد.

ارائه نمودارها، جداول و شکل ها

به لطف فناوری مدرن، ساختن نمودارها و ارقام متناسب با کار شما، کاری خسته کننده و وقت گیر نیست. با چند کلیک و ضربه های صفحه کلید، نمودار، شکل یا جدول زیبایی می تواند در سند شما ظاهر شود. با این حال، نسبت به اشتباهات رایجی که دانشجویان در هنگام گنجاندن آنها در نگارش پایان نامه خود مرتکب می شوند، مراقب باشید مرتکب می شوند، مراقب باشید .اولین مورد استفاده از رنگ و/یا متغیرها است. بسته به ارائه پایان نامه، ممکن است از شما خواسته شود که یک نسخه نهایی را برای نشانگر(های) چاپ کنید. در بسیاری از موارد، این نسخه نهایی باید سیاه و سفید چاپ شود. این بدان معنی است که هر شکل یا نموداری که ایجاد می کنید باید در قالب سیاه و سفید (یا در مقیاس خاکستری) قابل خواندن باشد.

این می تواند چالش برانگیز باشد زیرا تنها سایه های متمایز زیادی از خاکستری وجود دارد. در نمودار دایره ای، ممکن است یک بخش را بنفش و قسمت دیگر را سبز نشان دهید. با این حال، هنگام چاپ، هر دو رنگ بنفش و سبز تقریباً به همان سایه خاکستری تبدیل می شوند و نمودار شما را ناگهان ناخوانا می کند.

یکی دیگر از خطاهای رایج، غرق کردن خواننده با نمودارها و جداول است. بیایید در مورد طرح کلی و زیرعنوان خود فکر کنیم. اگر در زیر هر زیرعنوان جدولی قرار می دهید، باید با اطلاعاتی که در آن فصل مورد بحث قرار می گیرد مرتبط باشد. هیچ تعداد درست یا نادرستی نموداری که باید در این بخش وجود داشته باشد وجود ندارد، اما شما باید از قضاوت خود در مورد آنچه مناسب به نظر می رسد استفاده کنید.

آخرین اشتباهی که می بینیم تکرار نوشتن (یا عدم نوشتن) هنگام ارائه یک نمودار است. برخی از دانش‌آموزان یافته‌های خود را در نمودار یا جدول ارائه می‌کنند و سپس این اطلاعات را دوباره در زیر نمودار می‌نویسند. این در وهله اول کل هدف استفاده از نمودار را ناکام می گذارد. بنابراین همیشه از این کار اجتناب کنید.

برعکس، دانش‌آموزان دیگر گاهی یک نمودار یا شکل را درج می‌کنند اما هیچ چیز دیگری ندارند. انجام این کار خواننده را از زمینه یا هدف نمودار یا شکل مذکور محروم می کند. در برخی مواقع، باید تعادل برقرار شود، جایی که خواننده اطلاعات مورد نیاز خود را برای درک واقعی نکته ای که در این بخش بیان می شود، داشته باشد.

تجزیه و تحلیل و ترکیب در یک بحث

هدف از یک فصل بحث

چه در حال نوشتن یک پایان نامه در سطح دکتری، کارشناسی ارشد یا کارشناسی باشید، فصل بحث (یا بخش در یک پایان نامه کوتاه تر) یکی از تاثیرگذارترین ها خواهد بود. این بخش به این موضوع می پردازد که چگونه ۱) به سؤالات تحقیق خود پاسخ داده اید و ۲) خود را در حوزه بزرگتر تحقیق قرار داده اید. همانطور که در این فصل پیشرفت می کنید، هر چیزی که می نویسید ارزش خواهد داشت و سهمی در زمینه کلی دانش خواهد داشت.ساختار فصل بحث شما واقعاً به آنچه می‌خواهید انجام دهید و اینکه چگونه یافته‌های خود را ساختار داده‌اید بستگی دارد. اگر تصمیم گرفتید یافته های خود را بر اساس موضوع ساختار بندی کنید، ممکن است منطقی باشد که این را در فصل تجزیه و تحلیل ادامه دهید.

افراد دیگر ممکن است آن را بر اساس سؤالات تحقیق ساختار دهند. این به وضوح به خواننده نشان می دهد که چگونه به مطالعه خود پرداخته اید. علامت گذاری پایان نامه معمولاً مستلزم آن است که نشانگر در مورد میزان پاسخگویی به سؤالات تحقیق اظهار نظر کند. بنابراین با ساختار پایان نامه ای که هر سؤال تحقیقی را برای نشانگر مطرح می کند، کار آنها را آسان تر می کنید. نیازی به گفتن نیست، این یک چیز عالی است.

مانند هر فصل دیگری در پایان نامه شما، یک مقدمه جزء ضروری بحث شما است. در این مرحله، خواننده یافته های شما را مرور کرده و اکنون به دنبال تفسیر شماست. بنابراین، در پایان مقدمه بحث خود باید محتوایی را که هر یک از بخش های فرعی پوشش می دهد برجسته کنید.

نتیجه گیری در بخش بحث شما (یا خلاصه فصل) نیز مفید خواهد بود. طول فصل تجزیه و تحلیل معمولاً بسیار طولانی است، بنابراین جمع بندی نکات کلیدی در پایان می تواند به خواننده در هضم کار شما کمک کند. همچنین می تواند اطمینان حاصل کند که خواننده واقعاً نکاتی را که می خواهید در پروژه خود برجسته کنید، درک می کند.

تفکر انتقادی

بیان اینکه چقدر عنصر تفکر انتقادی برای فصل بحث شما اهمیت دارد، دشوار است.بدون هیچ تفکر انتقادی، شما واقعاً به خودتان بدی می کنید. بر نمره ای که در پایان نامه کلی خود می گیرید تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که فصل تجزیه و تحلیل معمولاً به شدت بر روی روبریک علامت گذاری سنگینی می کند.

ما به دانش آموزان در مورد تفکر انتقادی و اهمیت آن به طور روزانه می گوییم. و با این حال، به نظر می رسد یک سردرگمی کلی در مورد آنچه تفکر انتقادی مستلزم آن است، یعنی اینکه چه چیزی تفکر انتقادی را در مقابل آنچه که یک توصیف ساده است، ایجاد می کند.

تفکر انتقادی از شما می خواهد که نظر خود را در مورد موضوع خود ارائه دهید، که در ابتدا می تواند دلهره آور باشد. در بیشتر دوران تحصیلی خود، احتمالاً از شما خواسته شده است که از تحقیقات برای توجیه موقعیتی که قبلاً تعیین شده است استفاده کنید. برخلاف تفکر انتقادی، این مستلزم استفاده از ایده های دیگران است. اما حتی اگر در آن تازه کار هستید، سعی کنید با آنچه تفکر انتقادی مستلزم آن است آشنا شوید و از آن در کار خود استفاده کنید.

ایجاد زیربخش ها

نحوه سازماندهی بحث خود کاملاً به شما بستگی دارد. برای فصل بحث می تواند مفید باشد که ساختار فصل یافته ها را منعکس کند (البته نه همیشه). برای این منظور به زیرعنوان نیاز خواهید داشت.عناوین فرعی باید آموزنده باشند اما نه خیلی طولانی. این امکان وجود دارد که زیرعنوان های خود را لایه بندی کنید، بنابراین ممکن است یک فصل ۲، یک بخش ۲٫۱ و سپس یک ۲٫۱٫۱ و ۲٫۲٫۲ داشته باشید. معمولاً هر چیزی بعد از ۳ نقطه عددی عددی دریافت نمی کند و در فهرست مطالب شما ظاهر نمی شود.

هنگام ایجاد عناوین برای زیرعنوان های خود، در نظر بگیرید که آنها در فهرست مطالب چگونه به نظر می رسند. در حالت ایده‌آل، آنها باید در یک خط قرار بگیرند، بنابراین قرار دادن سؤال تحقیق خود به عنوان عنوان فرعی ممکن است خیلی طولانی باشد. برعکس، عنوان‌های فرعی یک یا دو کلمه‌ای معمولاً اطلاعات کافی در مورد هدف بخش نمی‌دهند.

یافتن این تعادل مهم است. اما به یاد داشته باشید که همیشه می توانید عناوین فرعی خود را به صورت گذشته ویرایش کنید.

پیوند به فصل های قبلی

ارائه تحلیل شما یکی از چالش برانگیزترین کارهایی است که باید انجام دهید. فصل شما باید به اندازه کافی طولانی باشد تا به طور موثر نشان دهد که چگونه یافته های شما به تحقیقات قبلی مرتبط است. اما بسیاری از دانش آموزان اغلب اطلاعات زیادی (به ویژه اطلاعات تکراری) را در فصل تجزیه و تحلیل قرار می دهند.در حالت ایده آل، شما قادر خواهید بود به طور مختصر و مؤثر تحقیقات خود را به آنچه قبلاً تحقیق شده است پیوند دهید. اما این می تواند یک چالش باشد. شما نمی خواهید آنچه در بررسی ادبیات یا یافته های شما گفته شده است را تکرار کنید شما گفته شده است را تکرار کنید . اما شما باید از هر دو بخش مثال بزنید تا به نکاتی که نیاز دارید برسید.

بنابراین، چگونه با این موضوع مقابله می کنید؟

یکی از راه‌ها ارجاع خواننده به فصل‌ها، بخش‌ها یا بخش‌های فرعی قبلی است. این فرآیند به طور کلی می تواند در پایان انجام شود. می‌توانید تا زمانی که بدانید بخش‌هایتان چگونه شماره‌گذاری می‌شوند، یک نگهدارنده قرار دهید. برای مثال ممکن است بنویسید: «در بخش XYZ، موضوع … مورد بحث قرار گرفت. یافته های این پژوهش حاکی از … (برای جزئیات بیشتر به بخش XYZ مراجعه کنید)”. در حالی که بدیهی است که «XYZ» همان بخش نیست، با استفاده از همان مخفف، می‌توانید «XYZ» را پس از تکمیل نوشتن جستجو کنید و هر عبارت را با عدد مناسب جایگزین کنید. این همچنین فرآیند تصحیح را آسان تر می کند.

اگر نسخه الکترونیکی این سند را ارسال می کنید، می توانید پیوندهایی را نیز در نظر بگیرید تا خواننده را به بخش های مختلف ببرید. اما توجه داشته باشید که این کار می تواند به طور قابل توجهی کار بیشتری داشته باشد، بنابراین اگر چیزی است که می خواهید اجرا کنید، باید در بازه زمانی خود اجازه دهید.

به طور خلاصه

امیدواریم اکنون بینشی در مورد نحوه آماده سازی یافته های پایان نامه و بخش های بحث داشته باشید.بیایید نکات اصلی را بیان کنیم:

ضروری است که مدل “توصیف، تجزیه و تحلیل، ترکیب” را در نظر داشته باشید .

فصل یافته ها اساساً قسمت توصیف است. شما باید اطمینان حاصل کنید که داده‌هایی را که به سؤالات، فرضیه‌ها یا مضامین تحقیق شما مرتبط است، به وضوح شناسایی کرده‌اید.

برای مؤلفه «توصیف»، شما به دنبال حمایت از کار خود با تحقیقات دیگر نیستید، بلکه به دنبال ارائه مشارکت خود هستید. همچنین مهم است که داده های خود را در بخش “توضیح” در نظر بگیرید. اگر داده‌های کیفی دارید، مطمئن شوید که نقل قول‌ها و نمونه‌ها را تا حد معقولی ویرایش کرده‌اید. نقل قول هایی را انتخاب کنید که به طور دقیق موضوع شما را نشان دهد. سعی کنید فقط روی یک یا دو شرکت کننده تمرکز نکنید (در صورت امکان). مطمئن شوید که در حال نشان دادن پیوند بین چندین ساز هستید، اگر از آنها استفاده کرده اید.

اگر از داده های کمی استفاده می کنید، مراقب تعداد تست های آماری باشید. مطمئن شوید که می توانید دلیل انتخاب یک آزمون خاص را نسبت به آزمون دیگر توجیه کنید. هنگام ارائه نمودارها، هنگام چاپ سیاه و سفید، از طرح رنگی مناسب برای خواننده استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که نمودارها و جداول به درستی توضیح داده شده اند، اما اطلاعات ارائه شده تکراری نیست.

از عنصر “توصیف” به سمت “تحلیل” و “سنتز” حرکت می کنید. این بخش‌ها معمولاً در بحث ظاهر می‌شوند و از شما می‌خواهند که مهارت‌های تفکر انتقادی خود را به کار بگیرید تا نشان دهید که چگونه تحقیق شما با تصویر بزرگ‌تر مطابقت دارد. اغلب اتفاق می افتد که تحلیل شما بیشترین وزن را در طرح علامت گذاری دارد. بنابراین باید زمان قابل توجهی را صرف اطمینان از مناسب بودن این بخش کنید. این باید نشان دهد که چگونه سعی کرده اید به سؤالات تحقیق خود پاسخ دهید.

در نهایت، قبل از شروع یک طرح کلی ایجاد کنید. در حالی که این ممکن است در ابتدا خسته کننده به نظر برسد، پر کردن بخش ها با اطلاعات مناسب به این معنی است که مطالب را بارها و بارها نمی نویسید. همچنین مطمئن می‌شود که از موضوع خارج نمی‌شوید. همیشه مفید است که یک سری دوم از چشم ها کار شما را برای هر گونه خطا یا حذف ارزیابی کنند. بسیاری از دانش آموزان تصمیم می گیرند با ویراستاران حرفه ای تماس بگیرند تا در این مورد کمک کنند ، زیرا آنها تخصص مربوطه را دارند تا شما را در مسیر صحیح برای ایجاد یک بخش بحث کامل که آماده ارسال است راهنمایی کنند.

از نظر ارائه، هم فصل یافته ها و هم فصل بحث از مقدمه و خلاصه فصل روشن و منطقی بهره می برند. به یاد داشته باشید که هر دوی این فصل ها برای اطلاع رسانی است. شما خواننده را به یک سفر هدایت می کنید، پس مطمئن شوید که در مسیر باقی می مانند و با شما به مقصد نهایی می رسند!

 

تایپ فوری

تایپ فرمول

تایپ کتاب 

تایپ ارزان

برای سفارش تایپ و ترجمه به سایت موسسه هیدیکا مراجعه فرمایید

درباره takin

این مطالب را نیز ببینید!

چگونه یک چکیده پایان نامه جذاب بنویسیم

چگونه یک چکیده پایان نامه جذاب بنویسیم   از کجا شروع می کنی؟ یک چکیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.